KURUS DENGAN CEPAT

Saya pernah ada pengalaman sendiri berat cecah 68kg ,masa tu tengah mengadungkan anak pertama after bersalin berat susah nak turun .Memang rimas bila berat badan melebihi BMI kita ,Solat susah,buat kerja sikit cepat penat dan yang paling tak best lambat makan perut cepat pedih.Memang Tak sihat badan sis  , sepatutnya kena ikut ukuran berat badan dan  ketinggian baru sempurna dan sihat.







Pernah jugalah dalam tempoh nak turun berat dengan cepat tu cuba macam macam untuk  cepat turun berat ,memang ikut ikut jer apa kawan-kawan cakap "kau cuba nih memang menjadi memang cepat turun berat' masa tu memang tak de ilmu sangat memang suka main cuba cuba jer apa yang orang kata.Sebenarnya bahaya tau kalau kita nak kurus kita takde ilmu kita telan macam macam pills kurus  untuk nampak cantik dan bergaya depan orang tapi kita sendiri akan rasa tubuh badan kita tak sihat.

Kurus tak sihat buat apa kan?




Contoh pills


Sejak 6 tahun dalam bidang Beautician luar dan dalam nih banyak saya belajar tentang ilmu nutrisi  nak kurus dengan cepat kena ada ilmu ,insya Allah dengan adanya ilmu ,berat badan kita akan kurus dengan cepat dan sihat.


10 PERKARA PENTING JIKA KITA NAK KURUS DENGAN CEPAT .

1.Memahami BMI sendiri maksud saya kita kena tahu tubuh kita sendiri ,berat badan kita dengan ketinggian kita adakah ia underweight,normal ,overweight atau obesity.

2. Mengekalkan pengiraan kalori ,setiap kali nak makan kita kena pastikan apa yang perlu dan apa yang tak perlu untuk tubuh semasa tempoh nak kurus dengan cepat.

3.Senaman tingkatkan metabolisme ,setiap hari pastikan badan kita sentiasa kuat ,bertenaga dan active untuk melakukan senaman untuk lebih  banyak bakar kalori supaya kurus dengan cepat 

4.Jangan mudah terikut ikut dengan tips yang dikongsikan di sosial media ,seeloknya buat research dan cari coach yang berpengalaman untuk kurus dengan mudah dan sihat.

5.Mindset kena kuat untuk capai target KPI sendiri.

6. Air kena sentiasa cukup untuk proses detoxing semasa tempoh nak kurus dengan cepat dan sihat.

7.Pastikan nak kurus dengan cepat bekalan NUTRISI untuk tubuh kena cukup.

8.Ambil pemakanan yang sihat.

9.Buang mindset nak kurus dengan cepat tak perlu ambil supplement.Ada orang tubuh badan dia metabolisme dia tinggi memang cepat boleh turun,dan ada orang tubuh badan dia metabolisme rendah susah nak turun dengan mudah  ,jika dia dapat turun berat sikit kemungkinan tubuh dia selepas kurus mudah penat dan terkena sakit.

10. Buat diet sihat , Intermittent Fasting bersama shaklee.








KENAPA INTERMITTENT FASTING BERSAMA SHAKLEE?

Saya pernah ada pergalaman dengan Intermittent Fasting bersama shaklee, Meal plan dia lengkap dengan Nutrisi untuk tubuh kita jadinya dalam tempoh nak kurus dengan cepat tak ada rasa susahnya nak kurus emosi terganggu ,atau stress nak makan dengan apa makanan yang kita suka.

Jom kita tengok kenapa pentingnya dalam tempoh Turun Kurus Dengan Cepat ,Tubuh badan perlu ambil supplement kesihatan semua ini untuk lebih cepat proses membuang , membakar dan replacement.

1.FOCUS UNTUK CUCI USUS.

Yang nak kurus dengan cepat kena pastikan usus kita sihat,kalau dah seminggu sekali buang pun tak lawas macam mana nak kurus dengan mudah dan cepat.Itu pentingnya semasa tempoh turun berat badan perlu focus kepada usus, pembersihan usus dan buang toxsin dalam usus perlu dilakukan supaya dalam tempoh kurus dengan cepat ,pemakananan sihat yang diambil  dan kelengkapan nutrisi senang meresap ketubuh kita.








2.MEMBAKAR LEMAK.

Selalu kita dengar program kurus lain bakar lemak dengan senaman kan? dengan intermittent fasting shaklee kita focus dedua senaman buat, dan dalam masa yang sama dalaman haruslah ambil lecithin dan juga omega untuk pengemulsi lemak secara semulajadi menguraikan lemak dengan mudah menjadi molekul molekul kecil keluar melalui penghadaman.

3. REPLACEMENT
Sebagai Meal Replacement untuk tubuh kita , nak kurus dengan cepat perlu ambil protein secukupnya .Banyak manfaat protein yang boleh kita dapat antaranya tinggi protein & tinggi serat .Mengandungi Leusina yang membakar lemak dan membina otot untuk meningkatkan metabolisme rasa pun sedappp












Untuk sebarang pertanyaan INTERMITTENT FASTING kurus dengan cepat ketik link dibawah

HUBUNGI SAYA  ( MAYA ) 

WHATAPP http://www.wasap.my/+60182436154Nak 

FACEBOOK  https://www.facebook.com/mayaabdul.halim.7?mibextid=ZbWKwL

INSTAGRAM  https://instagram.com/shaklee_semenyih?igshid=YmMyMTA2M2Y=

#blogmegashaklee #shakleetriumph2023 #shakleethrive2023








Comments

Popular posts from this blog

TESTIMONI SHAKLEE

VITAMIN KULIT CANTIK HARGA RAHMAH

PART TIME JOB DI MALAYSIA.